Postul Intermitent-Despre Intermittent Fasting+Ghid

Cand am auzit prima data de Postul Intermitent, am crezut ca e vorba despre o noua abordare a dietelor bazate pe infometare si eram putin sceptic. Dupa ce m-am informat mai mult mi-am dat seama ca e total altceva. Asa ca, in continuare o sa afli ce este Postul Intermitent, cum functioneaza si cum il poti folosi pentru a iti atinge obiectivele.

Ce este Postul Intermitent

Exista mai multe tipuri de Post Intermitent. Insa in acest articol o sa vorbesc despre cea mai populara, metoda Leangains a lui Martin Berkhan. Aceasta metoda presupune sa iti imparti ziua in doua perioade. Una de 8 ore in care mananci si una de 16 ore in care nu mananci(postesti). Alte metode presupun perioade mai mari sau chiar zile intregi in care nu mananci. Nu stiu daca ai incercat vreodata, dar sa nu mananci 24 de ore sau mai mult nu e chiar asa distractiv.

Perioada de Postit si cea de Hranire

*Prin "postit" facem referinta la perioada in care nu mancam, nu la postul religios.

In general, perioada in care nu mananci ar trebui sa fie pe durata noptii si a diminetii. Ideal ar fi ca perioada postitului sa ia sfarsit la pranz. Iar dupa-amiaza si seara sa cuprinda perioada in care te hranesti. Perioada postitului poate fi intrerupta si mai tarziu(in decursul zilei), in functie de preferintele personale si de rutina. Poti muta perioada postitului astfel incat sa nu mai mananci seara. Insa Postul Intermitent nu este recomandat in aceaasta maniera din motive comportamentale si sociale. Majoritatea oamenilor pur si simplu considera ca este mult mai usor sa nu manance dupa ce se trezesc si prefera sa adoarma satisfacuti. Dupa-amiaza sunt momentele de relaxare si odihna.

Este natural sa nu mananci dimineata

De cand suntem mici ni s-a spus ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si ca trebuie sa mancam putin noaptea daca vrem sa fim sanatosi si sa aratam bine. Insa adevarul este ca oamenii au evoluat mancand putin in prima parte a zilei iar seara bucurandu-se de un ospat. Ideea ca micul de jun ar fii cea mai importanta masa a zilei a fost promovata de companiile de cereale si de toti cei care au vrut sa isi promoveze produsele si sa isi creasca afacerea. Daca ne uitam putin in trecut, in Grecia Antica unde s-au pus bazele solide ale civilizatiei. Oamenii mancau doar doua mese pe zi, pranzul si cina.

Sarind peste micul dejun si mancand mese mari si satisfacatoare, dieta devine mult mai placuta decat oricand. Asta se datoreaza faptului ca mananci in conformitate cu codul genetic, nu impotriva lui. Sarind peste micul dejun si “postind” dimineata, in corp este declansat sistemul nervos simpatic, acest lucru te tine in alerta, concentrat si energetic. Cand mananci mese mari, in special cele cu multi carbohidrati, te schimbi in modul parasimpatic. Acest lucru te face sa te simti relaxat si somnoros. Mancand in stil Post Intermitent, ziua productivitatea atinge cotele maxime iar seara ai parte de relaxare si de un somn profund si odihnitor.

Pentru ca stiu deja la ce te gandesti, iti recomand sa citesti si acest articol: Mancatul seara NU ingrasa!

Cum mananci in stil Post Intermitent

Postul Intermitent

Pentru inceput trebuie sa stabilesti de la bun inceput intervalele de post si hranire. Spun intervale deoarece probabil nu vei putea manca mereu la aceeasi ora fixa din anumite motive evidente. Ora la care ai prima masa poate fi influentata de ora la care te trezesti. Recomandat ar fi sa ai prima masa undeva la 4-7 ore dupa ce te trezesti. Deoarece “magia” Postului Intermitent apare in perioada in care nu te hranesti. Insa este foarte important sa iti asculti si corpul pentru a determina cand sa ai prima masa. Nu trebuie sa iti faci griji in caz ca vrei sa mananci mai devreme sau mai tarziu prima ori ultima masa. Incearca sa pastrezi totul cat mai simplu, aceasta dieta trebuie sa iti ofere libertate, nu sa te controleze.

O alta “magie” a Postului Intermitent este cafeaua. Cafeina este mult mai eficienta atunci cand este ingerata in perioada postitului. Mai mult de atat, cafeina sporeste multe dintre beneficiile Postului Intermitent. Cafeina stimuleaza metabolismul, inhiba foamea, creste nivelul de energie si sporeste abilitatea de concentrare. In plus, cafeaua este asociata cu o multime de beneficii pentru sanatate.

In caz ca ti se face foame inainte de prima masa, recomandat este sa mananci un fruct. Fructele sunt foarte utile in perioada postului, deoarece ajuta la reumplerea glicogenului hepatic. Cand nivelurile de glicogen din ficat sunt scazute, din cauza posturilor lungi, un semnal este trimis catre creier care declanseaza foamea. Consumand un fruct atunci cand iti este foame, aproape de sfarsitul postului, inhibi eficient foamea si faci tranzitia la perioada de hranire. Sa mananci fructe pe stomacul gol este cea mai eficienta metoda prin care poti reumple rezervele de glicogen din ficat.

Informatii Aditionale

  • Nu trebuie consumate calorii pe durata fazei postului. Cafeaua, indulcitorii fara calorii, apa minerala, sucurile fara calorii si guma fara zahar sunt in regula, chiar daca au putine calorii. Este ok si putin lapte(jumatate de lingurita) in cafea insa nu trebuie exagerat cu el, mai ales daca consumati multa cafea.
  • Perioada postului este ideala pentru productivitate si pentru treburile ce necesita concentrare, incercati sa va folositi de acest avantaj.
  • Frecventa meselor din perioada de hranire este irelevanta, majoritatea oamenilor prefera 3 mese.
  • Tindem sa ne fie foame la orele la care suntem obisnuiti sa mancam. Daca ti-ai setat prima masa in intervalul 12-14 si ultima la 20-22, incearca sa urmezi acest plan in fiecare zi.
  • Daca vrei sa ai antrenamentele de forta dimineata, este necesar ca inainte de antrenament sa iei 10 grame de EAA sau BCAA.
  • Marimea meselor este mai mult o preferinta personala, unii prefera sa manance putin la pranz si sa pastreze restul caloriilor pentru un festin(cum fac si eu), in timp ce altii prefera sa manance o masa imensa la pranz iar in restul zilei mai putin.

Concluzie – Postul Intermitent

In concluzie Postul Intermitent poate fi o unealta foarte importanta si iti poate aduce nenumarate beneficii. Insa, ce trebuie sa stii este ca oricat de mult te-ar ajuta, pentru a pierde grasime este nevoie de un deficit caloric. Fara un deficit caloric nu vei putea pierde grasime orice alte metode fantastice ai utiliza, iti recomand sa citesti acest articol.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

1,316 Vizualizari