Febra Musculara: Ajuta Cresterea Muschilor?

Daca ai facut vreodata exercitii fizice, sigur ai intampinat febra musculara.

De regula, apare la cateva ore dupa ce o persoana a manifestat o activitate fizica. Aproape toti care s-au antrenat vreodata cu greutati stiu cum se resimte febra musculara.

Multi crezand chiar ca daca o resimti inseamna ca antrenamentul a fost productiv. Insa, adevarul e ca nu te ajuta sa-ti cresti masa musculara.

Motiv pentru care nu iti recomand sa folosesti febra musculara ca si indice al progresului. In schimb, poti urma sfaturile din acest articol: Cum urmaresti progresul atunci cand iei masa musculara.

De ce apare Febra Musculara?

Acum ceva timp se credea ca este rezultatul unei acumulari de acid lactic. Multi inca mai cred asta si o sustin cu tarie. Insa, e dovedit ca nu e adevarat.

O alta teorie populara este ca febra ar fi cauzata de microleziunile fibrelor musculare. Insa cercetatorii de la Universitatea Yokohama au descoperit ca fibrele musculare lezate nu provoaca durere. Deci, nici acesta nu este raspunsul corect.

Motivul real?

Se pare ca niste cercetatori de la Universitatea Concordia au raspunsul la intrebare. Ei au demonstrat ca o parte din durerea resimtita a febrei musculare provine de la tesutul conjunctiv. Adica de la tesutul care mentine fibrele musculare impreuna, nu de la muschi in sine.

Ca urmare, acest fenomen este mai de graba o febra a tesutului conjunctiv decat a muschiului.

Febra musculara mai este influentata si de alti factori precum tipul antrenamentului, dieta, recuperarea, geneticul si multe altele. Asta explicand de ce unii fac febra mai rau decat altii facand acelasi antrenament.

Unele exercitii produc mai multa febra decat altele, dar aceasta este atenuata repetand acelasi antrenament. Deci expresia: “Cui pe cui se scoate.” – poate fi valabila in acest caz.

Febra inseamna Crestere?

Ca sa iti ofer si o analogie, febra musculara si cresterea musculara sunt ca doua linii paralele care nu se intalnesc niciodata.

Sa fie mai usor de inteles o sa dezbatem pe rand factorii care duc la fiecare fenomen.

Factorii principali ce duc la cresterea musculara:

1.Incarcarea progresiva.

Cresterea progresiva a tensiunii aplicata asupra muschilor stimuleaza cresterea rapida a acestora. Ceea ce inseamna ca daca la fiecare antrenament cresti greutatea de pe bara, poti fi sigur ca iei masa musculara. Acesta este principalul factor ce duce la crestere musculara si aduce undeva la aproximativ 75% din rezultate.

Daca vrei sa citesti mai mult despre incarcarea progresiva, iti recomand acest articol.

2.Stresul metabolic

Asta insemnand sa te antrenezi din greu aducand fibrele musculare la limita lor metabolica prin repetarea actiunilor specifice. Adica sa dai tot ce poti la antrenamentele tale.

Este o limita fina intre a da tot ce poti si a te antrena pana la esec. Motiv pentru care iti recomand sa ai mare grija, oricat de tare te-ai antrena sa nu compromiti forma corecta de executie( mai ales la exercitiile compuse).

Concentreaza-te pe progresul in forta la exercitiile compuse, iar la cele de izolare poti forta putin limita.

3.Microleziunile musculare

Fac referinta la lezarea musculaturii de care vorbeam mai devreme. Microleziuni care trebuie reparate, iar daca organismul este sustinut cu o alimentatie si o recuperare adecvata, acesta se va adapta pentru a rezista unui stimul mai puternic.

Factorii principali ce duc la febra musculara:

Ceea ce ne induce cel mai mult in eroare este insusi numele. Dupa cum am spus si mai devreme, nu este o febra a fibrelor musculare cauzata de microleziuni, ci o febra a tesutului conjunctiv. Deci nu exista o legatura intre febra resimtita si o posibila stimulare eficienta a musculaturii in urma unui antrenament anume.

In alte cuvinte, o resimtire ridicata sau scazuta a febrei musculare nu reflecta neaparat o valoare crescuta a leziunilor sau a cresterilor musculare.

In plus, persoanele ce au o frecventa scazuta de antrenament cresc mai greu in masa musculara si resimt febra musculara mai tare decat cei care au o frecventa crescuta.

Febra musculara scade in intensitate pe masura ce frecventa antrenamentelor creste. Iar daca frecventa este mai mare atunci si rata cresterii musculare se mareste.

Pe langa asta, aceasta resimtire a febrei difera foarte mult de la o persoana la alta. Unii o resimt mai tare altii mai putin, dar in niciun caz nu poate fi vorba de un indicator al cresterii musculare.

Scopul antrenamentelor tale este progresul, nu febra musculara.

Concluzie

Febra musculara nu influenteaza cresterea musculara.

Nu iti face griji daca antrenamentul tau nu iti provoaca febra si nu alege anumite antrenamente doar ca sa o resimti. Nu o sa te ajute sa cresti in masa musculara si de multe ori poate insemna contrariul.

Concentreaza-te pe progres, pe alimentatie si pe recuperare. Iti garantez ca daca faci asta iti vei atinge obiectivele.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

339 Vizualizari