Un exercitiu compus reprezinta un exercitiu ce implica multiple oase si grupe musculare. De exemplu, genuflexiunile implica miscarea genunchilor, gleznelor si soldului, unde este nevoie de o coordonare a intregului corp.

Impinsul la piept

Toate variatiile impinsului la piept, cu bara olimpica sau cu gantere din inclinat, orizontal sau declinat sunt exercitii compuse. Unde pieptul este grupa musculara predominanta, insa toate tipurile de impins la piept implica si umerii si tricepsii.

Presa la umeri

Cunoscut ca si Presa Militara, este unul dintre cele mai bune exercitii pe care il poti face pentru umeri. Exercitiu care lucreaza si tricepsul, iar intr-o anumita masura si muschii abdominali si cei lombari.

Flotari la paralele

Flotarile la paralele reprezinta un exercitiu minunat pentru partea superioara a corpului. La executarea acestui exercitiu in pozitie veritcala, tricepsul si umerii sunt principalele grupe ce lucreaza iar pieptul doar asista. Iar daca flotarile la paralele se executa stand usor aplecat catre inainte, pieptul este principala grupa care lucreaza iar tricepsii si umerii doar asista.

Indreptarile

Unul dintre exercitiile mele favorite, indreptarile reprezinta exercitiul compus care implica fiecare os si fiecare grupa musculara majora din corp.

Grupa musculara lucrata prin acest exercitiu este cunoscuta ca si lantul posterior. Lantul posterior reprezentand muschii ce se afla in partea posterioara a corpului, cum ar fi bicepsul femural, fesele si muschii spatelui. Iar la acest exercitiu aproximativ toti muschii corpului asista.

Tractiunile

Tractiunile sunt un exercitiu compus foarte popular ce antreneaza in principal muschii spatelui, iar muschii antebratului si bicepsii sunt cei care asista.

Ramatul

Ramatul este un exercitiu compus ce poate fi realizat cu bara olimpica sau cu gantere. Acest exercitiu lucreaza in principal muschii spatelui, iar bineinteles, la fel ca la tractiuni, muschii antebratului si bicepsii sunt cei care asista.

Genuflexiunile

Asemenea indreptarilor, genuflexiunile nu sunt un simplu exercitiu compus, ci un exercitiu ce solicita intreg corpul. Cand acesta este efectuat adecvat, muschii fesieri, cvadricepsul si gambele sunt puternic implicate in realizarea miscarii respective. Se estimeaza ca mai bine de 200 de muschi sunt activati in timpul unei genuflexiuni, insa cvadricepsul este principala grupa antrenata.

Concluzie

In concluzie, exercitiile compuse sunt niste exercitii ce implica mai multe grupe musculare simultan si care iti permit sa folosesti in siguranta greutati mari, lucru care ajuta foarte in procesul de dezvoltare a fortei si a masei musculare.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

 

 

135 Vizualizari