Diete de Slabit Rapide – 5 Mituri si Greseli

In acest articol o sa iti prezint niste informatii despre “diete de slabit rapide”. Mai exact 5 mituri si greseli pe care sigur le-ai facut sau le-ai auzit in incercarea de a pierde grasime.

Garantat, cel putin odata in viata, un om simte ca ceva este in neregula cu fizicul sau. Motiv pentru care incepe sa rascoleasca internetul pentru un raspuns. Insa de multe ori raspunsul nu este tocmai unul relevant. In continuare, m-am decis sa scriu acest articol in care promovez niste informatii din cartea Bigger Leaner Stronger, scrisa de Mike Matthews.

Mitul #1: “Contorizarea caloriilor nu functioneaza”

Din pacate, acest mit este promovat in continuare de multe persoane ce nu vor sa accepte adevarul. Pentru ca asta cel mai probabil le-ar compromite vanzarile. In plus, frazele precum: “Consuma alimentele acestea care iti vor repara hormonii si metabolismul, iar corpul tau va avea grija de restul!”, suna mult mai tentant pentru oameni. Daca ar spune cata munca si disciplina necesita de fapt obtinerea unui fizic aratos. Cel putin 90% nu ar mai vrea sa schimbe felul in care arata si garantat nu si-ar mai da banii pe produsele lor minune.

Pentru a intarii acest adevar, o sa iti prezint si cateva exemple concrete ce demonteaza acest mit. Primul exemplu si unul foarte promovat, este Profesorul Mark Haub, de la Universitatea de Stat din Kansas. El a pierdut 12 kilograme in 10 saptamani consumand doar prajiturele, Doritos, Oreo si shake-uri proteice. Al doilea exemplu este profesorul de stiinte, John Cisna, care a pierdut 25 kilograme in 6 luni consumand doar McDonald’s. Sau Kai Sedgwick, un entuziast al fitness-ului care si-a transformat corpul in cea mai buna versiune a sa, urmand un plan de antrenament strict si consumand doar McDonald’s zilnic timp de o luna. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, am atasat fiecarui exemplu un link, unde poti intra sa te convingi singur.

Mitul #2: “Carbohidratii si zaharul ingrasa”/Misterul dietelor de slabit rapide

Carbohidratii si zaharul nu ingrasa, aceasta este doar o nascocire a persoanelor ce vor sa-si vanda produsele. Iar daca nimeni nu ar mai promova acest mit si aceste diete de slabit rapide. Cine ar mai cumpara produsele cu etichetele low-fat, low-carb, low-sugar, sugar-free si asa mai departe?

Probabil ca mult mai putini.

Daca vei consuma constant mai putine calorii decat organismul tau arde prin activitatile zilnice, vei pierde grasime. Indiferent cati carbohidrati sau zahar vei consuma. Nu exista alimente care te fac sa pierzi sau sa retii grasime. Daca consumi constant mai multe calorii decat organismul tau arde prin activitatile zilnice, atunci vei retine grasime.

In continuare o sa-ti prezint niste studii foarte bine desfasurate, ce intaresc adevarul pe care ti l-am prezentat.

Studii:

Mitul #3: “Unii oameni din ‘cauze misterioase’ nu pot pierde grasime”

Motivul pentru care unii oameni nu pot pierde grasime nu este un mister. Unii oameni nu pot pierde grasime deoarece subestimeaza cantitatea de calorii consumata. Exista chiar si un studiu care atesta ca majoritatea persoanelor se descurca destul de rau la estimarea numarului de calorii pe care il consuma. Acestia subestimeaza marimea portiilor. Considera ca anumite alimente contin mai putine calorii decat au de fapt si masoara gresit aportul caloric. Iar in unele cazuri, exista persoane care pur si simplu se mint in legatura cu cat au mancat.

Aceasta incapacitate de a estima aportul caloric cu acuratete este motivul pentru care foarte multe persoane esueaza. Rezultatul fiind o dieta care nu decurge asa cum s-au asteptat. Un deficit caloric mereu o sa duca la scaderea masei adipoase.

Mitul #4: “Sa mananci mese mici si dese ajuta la pierderea in greutate”

Cu siguranta ai auzit asta cel putin odata, chiar si daca nu ai avut probleme cu pierderea in greutate. Acest mit a pornit de la urmatoarea idee: Atunci cand mananci, ti se accelereaza metabolismul pe masura ce organismul proceseaza alimentele. Astfel, daca mananci des, metabolismul tau ramane in acea stare elevata. Iar mancand atat de des, se presupune ca ar trebuii sa ajute cu controlul apetitului nu?

In timp ce toate aceste explicatii par a fi plauzibile, nu exista sustinere stiintifica in aceasta directie. Iar genul acesta de ‘diete de slabit rapide’ nu sunt prea relevante.

Oamenii de stiinta de la Institutul National Francez de Sanatate si Cercetari Medicale, au analizat scorul unor studii ce compara efectele metabolice a unei mari varietati de planuri alimentare ce implica intre 1 si 17 mese pe zi.

Acestia nu au descoperit nicio diferenta semnificativa intre ‘mese mici si dese’ si ‘mese mari si rare’. Deoarece, mesele mici au cauzat cresteri metabolice mici. In timp ce mesele mari au cauzat cresteri metabolice mari. Prin urmare, atunci cand privim dintr-o perspectiva a consumului de energie pe o perioada de 24h, distribuirea meselor in vreun anume fel nu are niciun efect semnificativ.

Un alt studiu, condus de cercetatorii de la Universitatea Ottawa, a impartit subiectii in doua grupuri. Grupul 1 a consumat trei mese pe zi, iar Grupul 2 trei mese plus trei gustari pe zi. Ambele grupuri au mentinut acelasi deficit caloric. Dupa opt saptamani, cercetatorii nu au descoperit nicio diferenta semnificativa in pierderea de greutate, grasime sau masa musculara.

Aceasta distribuire a meselor intr-un plan alimentar tine strict de preferintele personale. Nu are niciun efect semnificativ asupra eficientei dietei, decat daca te face sa poti adapta mai usor planul alimentar in stilul tau de viata.

Mitul #5: “Trebuie sa faci miscare ca sa pierzi grasime”

Daca poti accepta ideea ca o sa mananci foarte putin in fiecare zi, atunci poti sa creezi un deficit caloric destul de mare fara sa faci cardio sau vreo actiune fizica. Poti pierde foarte multa grasime astfel, doar ca risti sa pierzi si masa musculara. Ceea ce ma indoiesc sa iti doresti.

Acesta este motivul pentru care trebuie sa faci sport atunci cand vrei sa pierzi grasime. Insa nu trebuie sa faci chiar orice exercitii. Cele mai bune exercitii pe care le poti face atunci cand consumi un deficit de calorii sunt antrenamentele de forta. Antrenamente care sunt reprezentate de niste exercitii ce imbunatatesc forta si rezistenta.

Un bun exemplu ce dovedeste eficienta antrenamentelor de forta, il reprezinta acest studiu. Condus de cercetatorii de la Universitatea West Virginia, ce au impartit 20 de femei si barbati in doua grupuri. Primul grup a facut o ora de cardio, de patru ori pe saptamana. Iar al doilea grup a ridicat greutati de trei ori pe saptamana.

Ambele grupuri au urmarit acelasi plan alimentar. Dupa 12 saptamani, toti participantii au pierdut aceeasi cantitate de grasime. Insa grupul ce a facut cardio a pierdut si 4kg de masa musculara. In timp ce grupul ce ridica greutati, nu a pierdut deloc masa musculara.

O multime de alte studii sustin aceaste afirmatii. Daca vrei sa pierzi grasime rapid, fara sa compromiti masa musculara, atunci garantat trebuie sa incluzi si antrenamente de forta in rutina ta.

Concluzie – ‘Diete de Slabit Rapide’

In concluzie, daca consumi mai putine calorii decat arzi prin activitatile zilnice, vei pierde grasime. Nu trebuie sa te complici cu tot felul de diete de slabit rapide. Indiferent de cati carbohidrati sau zahar consumi si indiferent cum distriburi mesele pe parcursul zilei ori daca faci sport sau nu. Deficitul caloric este cel care duce la reducerea masei adipoase si nimic nu poate schimba asta. Daca aceste ‘diete de slabit rapide’ nu iti impun consumarea unui deficit caloric atunci, iti recomand sa le eviti cu orice pret.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

208 Vizualizari