Deficitul caloric: Ce este si cum poate fi creat

Deficitul caloric este baza oricarei diete pentru slabit si ar trebui sa fie o “unealta” foarte pretioasa pentru toti cei care vor sa piarda grasime. Este atat de important deoarece este singura modalitate prin care poti scapa de grasime. In continuare urmeaza sa afli ce este un deficit caloric si cum poti crea unul.

Ce este o calorie

O calorie este o unitate de masura pentru potentialul energetic. Cand vorbim despre caldura emanata de un organism sau de valoarea energetica a unui aliment, caloriile reprezinta energia necesara pentru a creste temperatura unui kilogram de apa cu 1 grad celsius. Este cunoscuta de asemenea ca si kilocalorie sau calorie mare. Fiecare aliment pe care il consumam are si el un anumit potential energetic. Iar fiecare corp arde o anumita cantitate de calorii, acest numar variaza in functie de marimea corpului, de activitatile zilnice, alimentele consumate si multe altele. Pe langa termenul de calorie mai apar si deficit caloric sau surplus caloric.

Ce este deficitul caloric

Deficitul caloric reprezinta o stare in care se afla organismul. Adica o perioada in care corpul nostru consuma mai putina energie decat arde. Putem lua ca exemplu o persoana ce arde 2500 de calorii intr-o zi. Persoana respectiva pentru a crea un deficit caloric, va trebuii sa consume 2000 de calorii in fiecare zi. Ca rezultat, organismul este fortat sa apeleze la rezervele de energie pentru a facilita supravietuirea.

Cum te poate ajuta deficitul caloric sa pierzi grasime

Deficitul caloric este singurul care te poate ajuta sa pierzi grasime. Este singura modalitate prin care poti forta organismul sa arda grasime, indiferent ce alimente consumi. Exact asa, nu conteaza ce alimente consumi, o dovada ce intareste acest adevar ar putea fi profesorul univeristar Mark Haub care a slabit mancand in mare parte dulciuri. O calorie este tot o calorie chiar daca provine dintr-un burger sau dintr-o salata. Deci, cand vine vorba de slabit nu conteaza ce alimente consumi. Insa, cand vine vorba de sanatate conteaza foarte mult ce mananci.

Primul pas ar fi sa afli cate calorii arde corpul tau in fiecare zi apoi sa calculezi deficitul in functie de nevoile tale. Pentru a nu te complica prea mult, poti folosi acest calculator al aplicatiei ce estimeaza necesarul caloric. Insa ai mare grija pentru ca rezultatul obinut prin intermediul calculatorului este doar o estimare, iar aportul de calorii trebuie adaptat in functie de rezultate. Pentru a pune in practica tot ce am vorbit pana acum exista doua posibilitati. Ori folosesti o aplicatie pentru monitorizarea alimentelor cum este MyFitnessPal. Ori iti creezi un plan alimentar si mananci in fiecare zi aceleasi alimente. Sugestia mea ar fi sa incerci ambele variante si sa stabilesti singur care este mai eficienta.

*Daca nu te descurci in incercarea de a seta aplicatia sau nu te descurci cu planul alimentar, poti lasa un mesaj in sectiunea Contact si te voi ajuta cu placere.

Metode prin care poate fi creat deficitul caloric

Exista doua modalitati prin care poti crea deficitul caloric. Prima modalitate este prin micsorarea aportului de calorii, asa cum ai aflat mai devreme. Acest lucru este posibil prin a manca mai putina mancare(nu recomand) sau prin a reduce consumul de alimente cu multe calorii.

deficitul caloric

A doua modalitate prin care poti crea deficitul caloric este prin a marii cantitatea de calorii arse. Asta fiind posibil prin exercitiu fizic bineinteles.

Nu este necesar sa faci exercitii fizice pentru a pierde grasime corporala. Insa, acest lucru te poate ajuta foarte mult usurandu-ti dieta. Iti sugerez sa aplici ambele metode. Sa consumi mai putine calorii dar si sa faci mai multa miscare.

Daca vrei sa incepi sa te antrenezi mai mult, iti recomand sa citesti articolele: Cardio pentru slabit-Cel mai eficient tip de cardio, Ghid complet pentru cardio HIIT, Antrenamente in stil piramida inversa.

Cum setezi deficitul caloric

Cand vrei sa slabesti grasime, recomandat este sa o faci usor si controlat. Daca vei avea un deficit caloric prea mare, vei slabi grasime mai repede, dar deficitul caloric prea mare duce la pierderi musculare , la scaderea nivelului de testosteron  si la scaderea fortei in sala.  Incepatorii supraponderali pot folosi un deficit mai mare, si tot vor pune muschi in perioada de slabire. Insa daca ai deja masa musculara bine dezvoltata, nu iti poti permite sa ai un deficit caloric prea mare. Un deficit de 20-25% ar fi ideal, slabesti destul de repede iar masa musculara nu este afectata

Ideal ar fi ca greutatea sa scada cu 0.5-1kg pe saptamana. Daca greutatea sau circumferinta taliei sunt neschimbate, trebuie sa recalculezi aportul caloric si sa maresti deficitul. Recomandat este sa scazi aportul caloric cu 10% de fiecare data cand pierderea de grasime stagneaza.

Pentru a estima necesarul caloric in functie de scop, poti sa folosesti gratuit calculatorul de calorii.

Concluzie

In concluzie deficitul caloric este primul lucru ce ar trebui sa iti vina in minte cand te gandesti sa pierzi grasime. Deoarece este singura modalitate prin care poti face asta eficient si cu minim efort. Este atat de simplu incat poti incepe chiar acum. Introdu cateva date in acest calculator, descarca aplicatia MyFitnessPal si deja ai intrat in joc.

*Daca nu te descurci in incercarea de a seta aplicatia sau nu te descurci cu planul alimentar, poti lasa un mesaj in sectiunea Contact si te voi ajuta cu placere.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

Daca ai vreo intrebare sau vreo nelamurire, te incurajez cu tarie sa folosesti sectiunea de comentarii aflata mai jos.

14,692 Vizualizari