Cum Iti Poti Creste Imunitatea – Conform Stiintei

De ce toti sunt interesati de cum isi pot creste imunitatea?

Daca esti la curent cu noutatile, probabil deja iei masuri preventive impotriva virusului care a acaparat toata planeta. Chiar daca te speli pe maini de fiecare data cand atingi un obiect si porti echipamente de protectie, tot esti expus la multi germeni zilnic.

Asa ca, hai sa discutam despre ce este sistemul imunitar si cum functioneaza. Apoi o sa aruncam o privire la cum il putem fortifica.

Ce este si cum functioneaza sistemul imunitar

Pentru ne putea creste imunitatea, consider ca trebuie sa intelegem putin si cum functioneaza sistemul imunitar.

Sistemul imunitar reprezinta un cumul de mecanisme pentru aparare impotriva patogenilor. Acest sistem este extrem de complex, motiv pentru care o sa iti prezint o varianta prescurtata.

Atunci cand un virus sau un patogen patrunde in organism, globulele albe specializate(Limfocite B) actioneaza ca niste paznici care incearca sa identifice intrusul.

De indata ce l-au identificat, se apara atacand patogenul cu niste proteine mici numite anticorpi. Prin intermediul acestui proces, globulele albe marcheaza patogenii ca fiind invadatori.

Ca si cum le-ar pune un insemn, astfel ii este mai usor organismului sa ii identifice. Timp in care patogenilor o sa le fie mai greu sa invadeze celulele sanatoase. In cazul in care este vorba de o bacterie, atunci incearca sa neutralizeze o parte din toxinele produse de aceasta.

Si cel mai important, anticorpii alerteaza celulele imunitare mai potente de prezenta unor patogeni. Ca si cum te-ai lua de un copil iar el il cheama pe fratele mai mare.

Aici apar Limfocitele T, care se folosesc de anticorpi pentru a identifica inamicii. Urmand sa ii atace prin intermediul unei substante numita perforina. Care strapunge peretii celulari ai bacteriei sau ai celulei infectate, distrugandu-le.

O alta celula imunitara o reprezinta Celula Natural Killer, care actioneza intr-un mod similar. Folosind o varietate de enzime si toxine pentru a distruge patogenii si celulele infectate, urmand sa descompuna resturile.

Mai sunt si Fagocitele, care mananca bacteriile si virusii cu totul si care folosesc multiple enzime pentru a ii descompune.

Cam aceasta este o varianta mai scurta, insa sistemul imunitar este mult mai complex si mai greu de explicat de atat.

Cum iti poti creste imunitatea

Exista mai multi factori care determina cat de bine functioneaza sistemul imunitar, incluzand dieta, somnul, nivelul de activitate fizica, stresul, expunerea la germeni avuta in tinerete si istoricul vaccinarilor.

Acest studiu condus de cercetatorii de la Institutul Karolinska, arata ca geneticul influenteaza doar 25% din sistemul imunitar. In timp ce restul de 75% este determinat de stilul de viata si de mediul inconjurator. Asta inseamna ca putem avea o influenta destul de mare aspura sistemului imunitar prin intermediul actiunilor zilnice.

Daca sistemul imunitar este in mare parte sub controlul nostru, uite cateva modalitati prin care iti poti creste imunitatea.

Creste-ti imunitatea prin Activitate Fizica

Probabil ca esti constient deja de multiplele beneficii ale exercitiilor fizice asupra sanatatii. Pe langa toate acestea, activitatea fizica reduce semnificativ riscul bolilor contagioase cauzate de virusi si bactierii.

Un studiu condus de cercetatorii de la Lyon-Sud Hospital Center au descoperit ca exercitiile fizice pot reduce riscul de infectii ale tractului respirator la varstnici. Se pare ca exercitiile fizice sunt perfecte pentru combaterea virusului popular in aceasta perioada.

S-a observat si ca activitatea fizica regulata pare sa previna declinul natural al sanatatii imunitare care apare odata cu inaintarea in varsta.

Daca vrei sa iti sustii sistemul imunitar pe cat posibil, trebuie sa faci exercitii fizice. Chiar si 5-10 minute conteaza, incepe cu ceva usor si continua zilnic.

Somnul sustine sistemul imunitar

Facand abstractie de faptul ca somnul influenteaza mai multe aspecte ale sanatatii, acesta influenteaza si sanatatea imunitara.

Oamenii de stiinta de la Univeristatea din California, au studiat legatura dintre somn si riscul imbolnavirii. Cercetatorii au descoperit ca cei care au dormit mai putin de 5 ore pe noapte au avut riscul cel mai mare de imbolnavire. Cei care au dormit 5-6 ore pe noapte au avut un risc mai mare decat cei care au dormit 6-7 ore. Iar cei care au dormit mai mult de 7 ore au avut cel mai scazut risc.

Majoritatea oamenilor trebuie sa doarma aproximativ 7-9 ore pe noapte pentru o sanatate optima. Insa si geneticul influenteaza foarte mult acest aspect.

Daca vrei ca sistemul tau imunitar sa functioneze la capacitate maxima, asigura-te ca dormi suficient(7-9 ore pentru majoritatea oamenilor).

Gestioneaza nivelul stresului

Stresul este adesea cauza multor afectiuni. Si se pare ca este si un factor ce influenteaza sistemul imunitar.

Cercetatorii de la Universitatea Carnegie Mellon au descoperit ca atunci cand subiectii au fost supusi unei experiente stresante pe termen lung, acestia au avut un risc mai mare de a dezvolta o raceala in momentul expunerii la virusi.

Iar un alt studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea de Stat Ohio, au descoperit ca studentilor din primul an de facultate le-au scazut nivelul celulelor Natural Killer in timpul sesiunii, atunci cand erau cei mai stresati.

Chiar daca sunt multe lucruri pe care nu le cunoastem despre aceasta legatura dintre stres si functiile imunitare, e clar ca stresul constant influenteaza imunitatea.

Incearca sa nu mai acorzi atat de multa importanta fiecarui lucru marunt ce apare in viata ta. Ramai pregatit si infrunta realitatea. E ironic, dar faptul ca te stresezi ca ai putea lua un virus iti creste sansele sa dezvolti acea boala.

Suplimente care iti pot creste imunitatea

Este foarte important ca inainte sa te gandesti la suplimente, sa rezolvi problemele discutate mai sus.

In regula, acum ca ai rezolvat problemele principale, exista si niste suplimente care te pot ajuta sa-ti cresti imunitatea.

Uite cateva suplimente carora li s-a dovedit eficienta. Evident, exista mult mai multe decat cele pe care urmeaza sa ti le prezint.

Extractul de radacina de Pelargonium Sidoides

Pelargonium Sidoides este o planta medicinala cu originea din Africa de Sud, cunoscuta si ca geraniul african.

Extractul din aceasta radacina contine mai multe molecule, inclusiv umckalin si substante din aceeasi categorie, care impiedica bacteriile sa adere la celule, ceea ce ingreuneaza posibilitatea de a le afecta.

Acesta este motivul pentru care studiile arata ca suplimentarea cu extractul de radacina de pelargonium sidoides reduce dramatic durata si severitatea bronsitei acute. Poate reduce si durata si severitatea unei raceli obisnuite.

Tinospora Cordifolia

Tinospora Cordifolia este un arbust originar din India, folosit in medicina ayurvedica de secole.

Contine molecule de polizaharide si terpenoide care imbunatatesc capacitatea organismului de a distruge bacteriile si virusii daunatori.

Acesta este motivul pentru care cercetarile arata ca suplimentarea cu tinospora cordifolia reduce congestia nazala si stranutatul.

Usturoiul

Usturoiul este o planta foarte populara, folosita adesea ca aliment si condiment.

Unul dintre compusii usturoiului este S-allylcysteine, care ii furnizeaza organismului sulf. Acest lucru ajuta sistemul imunitar prin imbunatatirea capacitatii organismului de a lupta impotriva agentilor patogeni.

Pe langa beneficiile asupra sistemului imunitar, studiile arata ca usturoiul scade tensiunea arteriala, imbunatateste circulatia arteriala, imbunatateste profilul colesterolului si multe altele.

Zinc

Zincul este o minerala folosita pentru a crea enzime, proteine si celule, care elibereaza vitamina A din ficat si reguleaza functiile imunitare.

Studiile arata ca deficienta de zinc creste rata infectiilor cauzate de diversi patogeni. Iar suplimentarea cu zinc atunci cand esti bolnav reduce durata si severitatea racelii.

Vitamina C

Vitamina C este un antioxidant care ajuta la mentinerea sanatatii tesuturilor, dintilor, promoveaza vindecarea ranilor si sprijina functiile imunitare.

Cercetarile arata ca un consum inadecvat de vitamina C creste rata infectiilor cauzate de diversi patogeni. Iar suplimentarea cu vitamina C reduce durata racelii.

Studiile arata si ca in atleti, suplimentarea zilnica cu vitamina C reduce riscul de raceala.

Vitamina D

Vitamina D este o vitamina solubila in grasimi care se gaseste in alimente si este produsa natural in corp atunci cand este expus la soare.

Aproape fiecare celula din corp are receptori pentru vitamina D si joaca un rol foarte important in mai multe procese fiziologice inclusiv in functiile cardiovascultare, sensibilitatea la insulina, functiile neurologice, cresterea oaselor si functiile imunitara.

Intr-un studiu condus de cercetatorii de la Universitatea din Colorado, subiectilor le-au fost administrate diverse doze de vitamina D timp de 12 luni. Acestia au descoperit ca grupul care a primit doza cea mai mare de vitamina D au experimentat cu 40% mai putine infectii respiratorii.

Concluzie

Cercetarile arata ca geneticul influenteaza doar 25% din sistemul imunitar. In timp ce restul de 75% este determinat de stilul de viata si de mediul inconjurator. Asta inseamna ca putem avea o influenta destul de mare aspura sistemului imunitar prin intermediul actiunilor zilnice.

Iti recomand sa incerci sa aplici informatiile prezentate in acest articol si sa faci putin studiu individual. Nu trebuie sa iei de bun tot ce gasesti pe internet sau ce ai citit in acest articol. Verifica fiecare informatie si asigura-te ca este provenita dintr-o sursa sigura.

Daca nu te descurci in incercarea de a-ti atinge obiectivele sau ai vreo intrebare, lasa un comentariu mai jos sau un mail in sectiunea Contact si te voi ajuta cu placere.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

412 Vizualizari