Cardio pentru slabit-Cel mai eficient tip de cardio

Acest cardio nu doar ca nu te va solicita fizic sau mental si nu vei transpira aproape deloc. Dar nici macar nu ai nevoie de echipament special sau de abilitati sportive avansate. Este atat de simplu si necesita atat de putine resurse incat poti incepe imediat ce termini de citit articolul. Este vorba despre mers, cel mai eficient tip de cardio este mersul.

De ce este acesta cel mai eficient cardio

Este cea mai simpla modalitate prin care poti arde calorii. Este foarte bun deoarece nu pune atat de mult stres pe organism. Iar acest lucru poate fii foarte important daca nu vrei ca performanta din sala sa iti fie afectata. Studiile arata ca mersul pe jos poate contracara efectele stresului si reduce nivelul de cordisol. Ceea ce inseamna o experienta mult mai placuta a dietei si a vietii in general.

Exercitiile cardio pot interfera direct progresul in forta, deci si cresterile in masa musculara. Insa mersul cauzeaza daune musculare foarte mici, spre deosebire de alte exercitii cardio . Ceea ce inseamna ca il poti folosi fara a iti face probleme in legatura cu interferarea progresului in sala.

Mersul nu arde foarte multe calorii, insa acestea provin in mare parte din rezervele de grasime. Cu cat intensitatea exercitiilor este mai mare. Proportia de energie care provine din depozitele de glicogen devine mult mai mare decat cea care provine din depozitele de grasime. Acesta este motivul pentru care o activitate de intensitate mai mica se foloseste mai mult de energia din depozitele de grasime. In timp ce sprinturile de mare intensitate se folosesc mai mult de energie din depozitele de glicogen.

Nu exercitiile cardio de intensitate mai mare sunt eficiente?

Este dovedit faptul ca atunci cand vine vorba de pierdut grasime, exercitiile de intensitate mai mare sunt mai eficiente pe termen lung. Cu toate astea, mersul ramane tot cel mai eficient tip de cardio. Asta pentru ca este o modalitate foarte buna prin care poti arde calorii. Iar pierderea grasimii depinde in totalitate de deficitul caloric. Indiferent ce tip de cardio faci, daca nu esti in deficit caloric nu o sa pierzi grasime.

In continuare intervine factorul psihologic. Mersul este mult mai eficient decat alt tip de cardio deoarece necesita mult mai putina vointa. Iar probabilitatea sa faci un anumit tip de cardio mai intens este mult mai mica decat sa ocolesti o strada pentru a merge mai mult.

Cum te folosesti de mers pentru a arde grasime

Pentru a pierde grasime, la fel ca in cazul oricarui alt tip de cardio trebuie sa creezi un deficit caloric. In caz ca vrei sa afli mai multe despre deficitul caloric, ti-as recomanda sa te uiti peste acest articol.

Daca ti-ai schimbat telefonul in ultimi 4-5 ani, probabil ca ai deja preinstalata o aplicatie ce iti contorizeaza automat distanta parcursa pe jos. Aceasta este modalitatea prin care vei monitoriza cat de mult ai mers.

cardio

In general, pentru fiecare kilometru parcurs, un om obisnuit arde aproximativ greutatea sa in kilograme sub forma caloriilor. Adica o persoana de 70 de kilograme, daca parcurge un kilometru pe jos, arde aproximativ 70 de calorii.

Concluzie

In concluzie, mersul este cel mai potrivit tip de cardio. Nu necesita echipamente speciale, abilitati sportive avansate sau costuri aferente. Este foarte usor de facut de catre orice persoana. Iar cel mai important lucru este ca nu necesita vointa prea multa. Prin asta se remarca mersul si de asta spun ca eficienta sa este mai mare. Este evident ca exista alte tipuri de cardio ce pot da rezultate mult mai bune. Doar ca pentru ele ai nevoie de o vointa uriasa, iar in lipsa actiunii, eficienta lor este inutila.

Si aici la fel ca in orice alt domeniu, ai nevoie de disciplina. Incearca din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

1,030 Vizualizari