Calculator Calorii-Estimarea necesarului caloric

Un calculator de calorii ajuta la estimarea necesarului caloric care este absolut necesara pentru schimbarea corpului tau intr-un mod eficient. Odata aflat deficitul, surplusul sau aportul de macronutrienti, stii exact in ce directie sa mergi pentru a pierde grasime sau pentru a creste masa musculara. Nu vei slabii niciodata daca mananci prea multe calorii si nu vei lua masa musculara niciodata daca mananci prea putine. Bineinteles, poti pierde grasime si fara a tine cont de aportul energetic, insa vei ajunge intr-un punct in care vei stagna, iar contorizarea caloriilor va fi singura solutie.

Calculator Calorii

*O calorie este o unitate de masura pentru potentialul energetic. Fie ca vorbim despre caldura emanata de un organism sau de valoarea energetica a unui aliment. Caloriile reprezinta energia necesara pentru a creste temperatura unui kilogram de apa cu 1 grad celsius. Este cunoscuta de asemenea ca si kilocalorie sau calorie mare. Fiecare aliment pe care il consumam are si el un anumit potential energetic. Iar fiecare corp arde o anumita cantitate de calorii. Acest numar variaza in functie de marimea corpului, de activitatile zilnice, alimentele consumate si multe altele. Pe langa termenul de calorie mai apar si deficit caloric sau surplus caloric.

*RMB= Rata Metabolismului Bazal si reprezinta energia necesara pentru a sustine activitatile metabolice ale celulelor si tesuturilor plus energia necesara pentru mentinerea sangelui in miscare, respiratia, procesele digestive si renale. Pe scurt, energia necesara pentru mentinerea vietii.  

*TDEE=Total Daily Energy Expenditure reprezinta RMB dupa ce s-a adaugat energia consumata prin activitatile fizice in functie de nivelul de activitate. 

  • Sedentar – munca de birou, miscare fizica foarte putina sau aproape deloc
  • Usor Activ – munca de birou, sport/sala de 3 ori pe saptamana + alte activitati usoare
  • Activ – mult stat în picioare, sport/sala de 3-4 ori pe saptamana + alte activitati fizice moderate 3-4 ore pe zi
  • Foarte Activi – munca fizica grea sau antrenamente fizice intense 5-7 zile pe saptamana

*Majoritatea oamenilor se incadreaza la “Usor Activ”

Estimarea Necesarului Caloric

Acest calculator de calorii are prestabilit deficitul la -25% iar surplusul la +25%. Te incurajez sa testezi intai si sa adaptezi caloriile in functie de scop si de rezultate.

*Daca nu te descurci in incercarea de a iti calcula caloriile, poti lasa un mesaj in sectiunea Contact si te voi ajuta cu placere.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

3,363 Vizualizari