Balonare – Solutii Simple Pentru Remediere Rapida

Multi se plang ca sufera de balonare. Este una dintre cele mai iritante probleme digestive care iti pot reduce semnificativ bunastarea si calitatea vietii. Ca urmare, astazi o sa discutam despre ce putem face in aceasta privinta.

Primul pas este sa determinam daca este vorba despre balonare sau e doar grasime. Sunt sanse foarte mari, daca esti sincer cu tine, sa fie vorba despre un exces de grasime, nu despre balonare.

Daca poti apuca usor pielea din jurul buricului si este moale, atunci este grasime. Nu e vorba despre balonare. Cand esti balonat, este destul de dificil sa apuci pielea din jurul buricului, la unii aceasta fiind foarte intinsa.

Balonarea este un efect temporar si este cauzata de unele alimente pe care le consumam. Unele alimente fiind mai greu de digerat.

Alimente care cauzeaza balonare

Pe langa lactate, mai exista si un tip de carbohidrati care pot cauza balonare si crampe pentru unele persoane. Acest tip de carbohidrati se numesc Oligozaharide, Dizaharide, Monosacharide si Polioli Fermentabile, sau cum se mai prescurteaza in engleza FODMAP.

Alimente bogate in FODMAP care pot produce balonare:

  • Cereale (grau, orz sau secara)
  • Fasole
  • Lactate
  • Ceapa
  • Usturoi
  • Broccoli
  • Varza
  • Sparanghel
  • Ciocolata
  • Caise
  • Avocado
  • Mure
  • Cirese
  • Piersici
  • Prune/Prune uscate
  • Pepene
  • Conopida
  • Ciuperci
  • Indulcitori precum xylitol, mannitol sau sorbitol

Intr-adevar, este o lista destul de mare. In situatia aceasta trebuie sa analizezi cum raspunde organismul tau atunci cand consumi aceste alimente. Daca observi vreun disconfort gastrointestinal dupa ce le consumi, sunt sanse destul de mari sa ai o intoleranta la alimentele bogate in FODMAP.

Daca te incadrezi in aceasta situatie, poti incerca sa consumi o dieta scazute in lactate si in FODMAP. Iar in functie de cum raspunde organismul, poti sa stabilesti ce poti face in continuare.

Alimente care pot reduce balonarea

  • Fructe de padure
  • Cartofi dulci
  • Morcovi
  • Orezul salbatic
  • Ananas
  • Dovlecelul

Iti recomand sa expermientezi vigilent cu fiecare aliment din fiecare categorie si sa vezi ce functioneaza cel mai bine pentru tine.

Daca nu te descurci in incercarea de a-ti atinge obiectivele sau ai vreo intrebare, lasa un comentariu mai jos sau un mail in sectiunea Contact si te voi ajuta cu placere.

Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

397 Vizualizari