Este necesar sa faci cardio?

Toata lumea cand vrea sa slabeasca spune:”Frate, trebuie sa faci antrenament cardio pentru a slabi”. Doar ca 90% din oameni, nici macar nu au nevoie de cardio pentru a slabi grasime. Nu cardio in sine arde grasimea, ci deficitul caloric. Doar daca vei crea un deficit caloric prin cardio, atunci te poate ajuta sa pierzi grasime. Prea mult cardio iti poate afecta progresul la sala, daca vrei sa faci cardio, va trebui sa ai grija. Deficitul caloric deja scade hormonii anabolici si scade rata de sinteza proteica, daca mai adaugi si prea multe sedinte intense de cardio, nu iti va aduce niciun beneficiu. Riscand astfel sa pierzi masa musculara si performanta la sala.

*Sinteza proteica este procesul prin care organismul creeaza proteine noi (cum ar fi masa musculara) din aminoacizii proveniti din alimentatie.

*Anabolismul reprezinta faza de crestere a metabolismului. Materialele nutritive obtinute prin mancare sunt transformate în substante proprii acestuia. Exemple: sinteza de proteine, sinteza de glicogen, ingrasarea, cresterea de orice fel sunt procese anabolice.

In acest studiu, doua grupuri de subiecti au fost pusi la acelasi deficit caloric doar ca prin metode diferite: unul doar prin sport iar celalalt doar prin dieta. La finalul studiului, masa de grasime pierduta a fost aceeasi, deci nu este necesar sa faci cardio pentru a slabi grasime.

La ce ajuta un antrenament cardio?

Un antrenament cardio are si beneficile lui. In primul rand iti permite sa mananci mai multa mancare. Iar in al doilea rand, te poate ajuta cu grasimea “incapatanata”. Ca de exemplu, cea din partea de jos a abdomenului. Oricum, daca mentii un deficit caloric pe o perioada mai lunga de timp, vei arde toata grasimea, mai ales pe cea “incapatanata”. Cardio are multe alte beneficii dar acestea sunt cele principale, cele care ne intereseaza pe noi si cele care conteaza pentru a ajunge la un fizic musculos si definit.

Cardio poate fi de mare ajutor pentru persoanele mici de statura care ar trebui sa manance foarte putin daca ar crea un deficit caloric doar prin dieta. Ca sa faci cardio, iar acesta sa nu iti afecteze masa musculara, sau progresul la sala, iti recomand sa faci 2-3 sedinte scurte(20-25 de minute) de cardio pe saptamana.

Concluzie

antrenament cardio

Atat timp cat consumi un deficit caloric, de cele mai multe ori nu este necesar sa faci cardio. Si aici la fel ca si in orice alt domeniu din viata, trebuie sa fi disciplinat. Adica sa incerci din rasputeri ca in fiecare zi sa iti urmaresti scopul si sa faci actiunile adecvate. Problema nu este lipsa informatiei, ci lipsa actiunii!

*Daca nu te descurci in incercarea de a-ti atinge obiectivele, poti lasa un mesaj in sectiunea Contact si te voi ajuta cu placere.

440 Vizualizari